Handelsvillkor

Villkor vid inköp av produkter

Försäljningsvillkor

Våra Du Försäljningsvillkor, Leverans och Returer.

Produkt och service


BrevlådaSkylt ägs och drivs av NordicSys ApS
Plogvägen 10
467 30 Grästorp
Sverige
DK31090024

Priser
Alla priser är inkl. 25% moms.

Leverans
Vi behandlar order på alla vardagar.
Beställningar mottagna under helgen eller helgdagar behandlas dagligen.
Leverans 2-5 arbetsdagar.



Du får ett "Track and Trace" -nummer tillsammans med din orderbekräftelse så att du kan följa ditt paket.

Kundtjänst
Alla förfrågningar måste skickas till:
kundservice@brevladaskylt.se
Vi strävar efter att svara på alla frågor inom 24 timmar.

Betalning
Följande betalningsmetoder kan användas:
Alla kreditkort och mobilbetalning.

Mängden höjs först på ditt kort när varan skickas.

Presentkort
Våra presentkort kan inte bytas helt eller delvis för kontanter.

Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars avbeställningsrätt när du handlar hos oss.

Avbeställningsperioden löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Om du har beställt flera varor på en order, som levereras i flera leveranser, gäller rätten till återkallelse från den dag du mottog den sista leveransen.

Din ångerrätt innebär att du meddelar dig att du vill avbryta ditt köp. Du kan använda vår returetikett här eller skicka ett mail till: kundservice@brevladaskylt.se

Du kan inte ångra ditt köp genom att vägra att ta emot varorna utan föregående meddelande till oss.

Avbeställningsrätt i del av köpet
Om du har köpt fler varor hos oss har du möjlighet att ångra en del av inköpet.

Du kommer inte att bli återbetalad fraktkostnad om du helt eller delvis avbryter ditt köp.

Returpolicy
Inom rätten till återkallelse kan du returnera några eller alla varor på en order.

Du måste betala för paketet som ska returneras, och du kommer att täcka eventuella skador i transporten.

råvaru tillstånd när du skickar returen
Produkten förlorar sitt värde om du använder det på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa natur, egenskaper och funktion. Om objektet förlorar värde kan du bara få tillbaka en del av inköpsbeloppet.

Vi rekommenderar att du försiktigt förpackar föremålet ur det levererade pappersröret. Då kan du avgöra om skada har uppstått på produkten genom omslag eller frakt. Vid retur går varorna försiktigt ihop och införs i det levererade kartongröret, som sedan används för frakt.

Återbetalning av köpbelopp
Om du ångrar ditt köp betalas du återbetalningsbeloppet. Om varan har försämrats drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Som utgångspunkt kommer vi att returnera pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om inte vi har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi har returnerat varan, om du inte skickar oss dokumentation för att ha returnerat det.

Produkten skickas till:

Vi mottar inte paket utan distribution eller paket skickade per. COD.

Ångerrätt vid företagsinköp
Som regel finns det ingen ångerrätt för B2B-företagsinköp.

Garanti
Inköpslovens defektsregler gäller för inköp av varor.

När du handlar hos oss som konsument har du rätt att klaga i 24 månader.

Om ditt klagomål är motiverat betyder det att du antingen kan få reparerat, byt ut, tillbaka pengar eller en rabatt i priset beroende på den specifika situationen.

Du måste annonsera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du annonserar inom 2 månader efter det att felet upptäckts kommer klagomålet alltid att vara aktuellt.

Om klagomålet är motiverat, kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Produkten måste alltid skickas tillbaka i rätt förpackning och kom ihåg att få kvitto för leverans så att vi kan betala tillbaka fraktkostnaderna.

Produkten skickas till:

När du returnerar en produkt, vänligen ge en detaljerad beskrivning av problemet.

Tillämplig lag och behörighet
Du måste vara 18 år eller äldre för att handla på BrevlådaSkylt. Om du är under 18 år måste du ha samtycke från dina föräldrar. Eventuella tvister kommer att behandlas vid tingsrätten i Århus.

Klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp, kontakta:


Email: kundservice@brevladaskylt.se

Om vi inte hittar en lösning, skicka ett klagomål till:

Center för klagomål
Namnets hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.forbrug.dk

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark, kan du överklaga till EU-kommissionens online klagomålsportal här: http: // ec. europa.eu/odr

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 22.1.2019.